Afrikansk kultur suger.

Jag gick kanske i tvåan och alla barnen skulle samlas en gång om dagen och lyssna på när fröken läste högt ur Regnbågens Fånge som kanske är den sämsta boken som någonsin skrivits. Visst, jag vill inte pissa på afrikansk folkkultur. Men nu gör jag det.

En berättelse var kanske såhär: Tre bröder åkte båt med typ en säck nötter när en av nötterna från säcken trillade i vattnet. Bröderna hade vars en förmåga: Den första hade superhörsel, den andra var en superräknare och den tredje hade supersyn. När nöten trillade i vattnet hörde den första (med superhörsel) det och varnade de andra, den andra (som var superräknare) räknade alla nötterna och bekräftade att det fattades en nöt och den tredje (med supersyn) hoppade i vattnet och såg att nöten låg där på botten. Vem av de tre bröderna var bäst?

Suck

Sen skulle vi små barn diskutera. "Jag tycker den första var bäst för om inte han hade funnits så hade de andra inte kunnat göra något med sina förmågor" kanske någon lillgammal idiot (läs: jag) sa och så tyckte någon annan (läs: jens) att det "för fan inte var någon av dem som var bra för de hade ju inte fått tag i nöten" och så tyckte någon som ville vara speciell att han som räknade var bäst utan att motivera varför. Och så kom vi fram till att alla får tycka som de vill och att det inte finns några rätta svar i de här sagorna.

En gång om dan.

Tills boken tog slut.

Kommentarer
Postat av: erik

Vill bara säga att jag äger den boken. Du kan få låna den om du vill..

2010-01-10 @ 23:38:05
URL: http://abergalfons.wordpress.com
Postat av: simme

Vill bara säga att jag också läst skiten. Det känns som att det ligger ett regeringsbeslut och lurar där bakom någonstans.

2010-01-11 @ 10:52:25
Postat av: FRIDA

sv: hahah det där fick mig att skratta. tyack, abtar jag?

2010-01-11 @ 13:52:13
URL: http://ithoughtiwas.blogg.se/
Postat av: Mary

Hahaha, jag ÄLSKAR sån skit! Afrikansk kultur äger.

2010-01-11 @ 21:29:45
URL: http://mary.tillflykt.se
Postat av: aman

vi höll på med sånt i sexan. he.

2010-01-11 @ 23:07:52
URL: http://gsystrar.blogg.se/
Postat av: Ellen

För att bygga vidare på det amanda sa: jag läste en historia som handlade om en orm som bodde i någons tarmar. Så jävla äcklig. Jag blev djupt traumatiserad för flera veckor efter.

2010-01-13 @ 00:53:56
Postat av: Josefin

upplevelser på den nivån sätter spår för livet.

2010-01-14 @ 15:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback