Min dröm

Som ett svar på det här inlägget vill jag berätta vad jag drömde i natt.

En talande studentmössa jagade mig genom Lund. Jag sprang längs gatorna med kläderna fladdrades runt min kropp och hela tiden så var studentmössan strax bakom mig. Den skrek. Mössan alltså. "Du kommer inte undan!" skrek den. "Du kommer inte undan, ditt lilla as!" Jag snubblade och jag skrapade upp knäna mot gatstenen, men jag reste mig upp och sprang snyftandes vidare. Till sist kom studentmössan ifatt mig och den klämde sig fast runt mitt pannben och plötsligt så upptäckte jag att jag var på väg att försvinna djupt ner i kvicksand. Jag fick ett hårt tyck över bröstet och ju djupare jag sjönk desto hårdare tryckte det. När jag var på väg att kvävas så sa studentmössan till mig "Såhär känns det att ta studenten!"

Vad kan det betyda? Jag är inte så bra på det här med drömtydningar.

Kommentarer
Postat av: simonek

Kyfiskt. Det är nog något om barndomen eller sex.

2010-01-13 @ 22:47:19
Postat av: Mary

Kvicksanden kan vara kod för arbetsförmedlingen..

2010-01-13 @ 23:26:23
URL: http://mary.tillflykt.se
Postat av: mathilda

det är ute med oss, inget snack om saken

2010-01-14 @ 10:34:50
URL: http://muchmoreandbeyond.blogg.se/
Postat av: aman

jag ska ha drömtydningen någon dag med sara, hennes bildkompis julia och julias drömtydningsbok. du får jättegärna vara med.

2010-01-15 @ 22:42:29
URL: http://gsystrar.blogg.se/
Postat av: I've got blisters on my fingers

Om drömmen faktiskt inträffade, skulle den väl kunna innebära att du känner en viss oro inför att ta studenten. I och med studenten försvinner ju den trygghet som du haft i tolv skolår och med det följer ett stort ansvar.

2010-01-19 @ 23:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback